dijous, 31 de desembre del 2009

"He somniat que un dia...": Bon 2010!

Val la pena rellegir el text de Luther King de tant en tant... Són els millors desitjos per al 2010!

Jo he somniat que els homes, un dia,
s'aixecaran i comprendran d'una vegada
que han estat fets per a viure junts com a germans.

Jo he somiat aquest matí, que un dia,
cada negre d'aquest país, cada home de color,
de qualsevol lloc del món, serà jutjat per la seva vàlua personal,
i no pel color de la seva pell,
i que tots els homes respectaran la dignitat de la persona humana.

Jo he somiat també que un dia,
els ventres buits es podran omplir;
que la fraternitat serà quelcom més que uns mots al final d'una pregària;
que serà el tema principal de l'ordre del dia dels governants.

Jo he somiat avui
que en totes les altes esferes de l'Estat i en tots els municipis,
hi entraran els ciutadans elegits que ens faran justícia,

estimaran la pietat i caminaran pels camins de llur Déu.

Jo he somiat encara que un dia la justícia brollarà com l'aigua i l'honradesa,
com el gran torrent.

Jo he somiat també que un dia no hi haurà més guerres;
que els homes, de les espases en faran relles, i de les llances falç;
que les nacions no s'aixecaran més l'una contra l'altra....

M. Luther King